آیا می‌دانید تفاوت حکم تخلیه و دستور تخلیه فوری چیست؟ اظهار نظر یک پزشک درباره واکسن HPV کار را به دفتر رهبری کشاند پلیس جوان به علت تیراندازی به شرور مست محاکمه شد| بیکاری، حکم زندان و پرداخت دیه تاوان انجام وظیفه! اعضا جوان ۲۲ ساله نیشابوری اهدا شد جوان بدبخت مشهدی به پلیس پناه برد| یک زن خائن و دیگری دیوانه کتک زن! آتش‌سوزی‌‌های سریالی خانه‌ها در یک روستای دورافتاده | اهالی می‌گویند کار اجنه است! اخاذی مرد شیطان صفت از همسر سابقش | شگرد او انتشار تصاویر خصوصی بود! اعترافات تکان‌دهنده زورگیران بی‌رحم درباره قتل جوان بی‌گناه | مقتول ۲ فرزند خردسال داشت آتش‌سوزی مغازه تعویض‌روغنی در خیابان رسالت مشهد با یک مصدوم (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) برخورد قاطع قضایی با تغییر کاربری ۴۸ هکتار از زمین‌های کشاورزی در شهرستان مشهد واژگونی خودرو در خواف پنج مصدوم برجای گذاشت (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) جزئیات آتش سوزی برج اوپال و ساختمان خیابان ایرانشهر در تهران (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) دستورالعمل ملی البسه استاندارد بیماران به تمامی بیمارستان ها و مراکز تشخیصی و درمانی وزارت بهداشت ابلاغ شد اعلام شرایط جذب سرباز معلم در سال ۱۴۰۳ + جزئیات امحای بیش از ۵۲ تن از کالا‌های انبار‌های اموال تملیکی در مشهد ویدئو | لحظه برخورد صاعقه به مرد روس پیوند قلب با موفقیت در دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شد (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) بهره‌مندی ۱۱ هزار و ۵۰۰ کودک کمتر از هفت سال از پوشش خدمات درمانی رایگان در مشهد هشدار دانشگاه علوم پزشکی مشهد درخصوص خطر غرق شدن در استخر‌های ویلا شخصی و کشاورزی در فصل گرما توزیع بیش از ۶۰۰ هزار قوطی شیر خشک معمولی در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد
سرخط خبرها

افزایش سه برابری ماموریت‌های کرونایی اورژانس دانشگاه علوم پزشکی مشهد

  • کد خبر: ۹۸۶۲۸
  • ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۷
افزایش سه برابری ماموریت‌های کرونایی اورژانس دانشگاه علوم پزشکی مشهد
رییس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد از افزایش تماس‌ها و ماموریت‌های اورژانس ۱۱۵ در مناطق زیرپوشش این دانشگاه از ابتدا بهمن ماه امسال نسبت به مدت مشابه در ماه گذشته خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ دکترعلی یزدانی اظهار کرد: شیوع ویروس سویه اومیکرون باعث شد که اورژانس پیش بیمارستانی به عنوان خط مقدم همراهی با بیماران کرونایی، خدمات اولیه به آنان ارائه کند.

وی افزود: از ابتدا بهمن ماه ۵۵ هزار و ۷۲۶ تماس با اورژانس ۱۱۵ خراسان رضوی گرفته شد که ۱۳ درصد در مقایسه با ماه گذشته، افزایش را نشان می‌دهد.

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: طی این ماه کل ماموریت‌های منجر به اعزام آمبولانس در اورژانس ۱۱۵ دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزون بر حدود ۱۵ هزار مورد بوده است که در مقایسه با ماه قبل ۱۴ درصد افزایش را نشان می‌دهد و ماموریت‌های احتمالی با تشخیص اولیه کرونا رشد ۳.۵ برابری را داشته است.

وی گفت: در بررسی موارد اعزام آمبولانس جهت موارد احتمالی کرونا مشخص گردید که ۵۰ درصد ماموریت‌ها به صورت مشاوره پزشکی و درمان در محل خاتمه می‌یابند و بیمار نیاز به انتقال به مراکز درمانی را ندارد، لذا مشاوره تلفنی در خصوص کرونا و سویه اومیکرون باید از طریق سامانه تلفنی ۱۹۱ انجام گردد و مشغول کردن خطوط تلفن اورژانس ۱۱۵ جهت سوالات دارویی و مشاوره‌های تلفنی موجب تاخیر در خدمت رسانی به بیماران نیازمند می‌شود.

دکتر یزدانی تاکید کرد: هموطنان در صورت مواجهه با علائم اختلال هوشیاری، درد قفسه سینه و تنگی نفس با اورژانس ۱۱۵ تماس گرفته و در صورت داشتن علائم اولیه و خفیف کرونا و سرماخوردگی و ضعف و بی حالی و گلو درد و سرفه و عطسه به نزدیکترین مرکز بهداشتی و یا درمانگاه محل سکونت خود مراجعه نمایند و بهترین راه مقابله با شیوع کرونا استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی و شستن دست‌ها است.

منبع: وب دا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->